die “woord”, die “Bybel, en die “teks”

Interessant hoe mense van die Bybel praat.

  • Party kry “skrif”, of die “woord praat met hulle”, en as ek hierdie woorde hoor, dan moet ek erken, is ek sommer klaar biased. Ek hoor iemand wat die Bybel as God se gedikteerde woord lees, wat letterlik, of at least met een of ander soortgelyke verstaan, interpreteer moet word.
  • Dan is daar die wat sê: “die Bybel het gesê”. Verklap waarskynlik dat daar ‘n instink is dat dinge dalk biejtie meer kompleks is. Bietjie meer erns moet gemaak word met interpretasie. Sal waarskynlik gemaklik wees daarmee om te werk met ‘n teorie waar die Bybel in sy geheel gelees moet word, en ‘n enkele Bybelse teologie (enkele groot boodskap van wat die Bybel sê) gevind kan word.
  • Maar ek kom agter dat in sekere kringe waar ek beweeg, en veral die kringe waar ek myself gemaklik vind, ons nie een van hierdie twee uitdrukkings gebruik nie. Hoe praat ons? Ons gebruik die woord “teks”. Ons praat van ‘n teks wat gelees moet word, geinterpreteer moet word, waarin ‘n boodskap gevind moet word. Ja, ook ons vooronderstellings is duidelik. Ons dink dat daar verskeie Bybelse teologieë is, dat elke outeur ‘n eie stem gehad het, ‘n eie teologie. Ons lees ‘n teks nie primêr binne ‘n Nuwe Testament of ‘n Ou Testament konteks nie, maar binnd ‘n Pauliniese, Lukaanse, Pentateug, of selfs ‘n P of J konteks.

Waarheid in die observasie? Of is dit maar net binne my beperkte ervaringsveld waar mense so praat?

Kyk ook gerus na hierdie post waar ek verwys na verskillende maniere van die Bybel interpreteer wat aan verskillende breë wêreldbeelde gekoppel word. Ek wonder of ons vandag uit mense se taal kan aflei aan watter groep hulle die sterkste link.

voetnote: daar is uiteraard uitsonderings, oorvleuelings, en selfs contradictions op wat ek sien. Maar deel gerus jou gedagtes en belewenisse van mense se taal oor die Bybel

Lewer kommentaar

