godsdienstige toleransie en ons skole

Ek wil meer en meer lag oor hoe soveel mense hier in my Pretoria-Christendom-konteks (Ek sien CUM het die tatoo-parlor in Menlyn oorgeneem, dus groei die Christendom steeds rustig voort soos dit my lyk) gelyktydig vertel dat die heidendom besig is om oor ons skole te spoel, en terselftertyd dit as vanselfsprekend aanvaar dat ons skole tog steeds mooi Christelik (en indien enigsins moontlik sal Christelik Nasionaal nog beter wees) hoort te wees. Dis nie ‘n fyn beredeneerde standpunt, waar ons alle kante van die saak opgeweeg het en uiteindelik besluit het dat Christelike publieke skole die ideaal is, of waar ons onder die nuwe wetgewing mooi gaan sit en dink het oor ons godsdiensbeleid en hoe ons die godsdienstige pluralisme gaan hanteer in ‘n domnante Christelike skool nie. Nee, dis bloot net: Ons skool sal, moet, en gaan “Christelik” (en indien moontlik Christelike Nasionaal) bly.

Ek sou seker nou ‘n lekker sousige post kon skryf hieroor, maar ek sal myself daarvan weerhou. Eerder wil ek darem net my waardering teenoor elke Moslem, Hindu, Boeddis, Taois, Ateïs, Agnostikus, aanbidder van Thor (ja, ek het al op so een afgekom onder tieners) ens in die ouderdomsgroep 14-18 uitspreek. Nee, ek stem nie met julle saam nie, ek verstaan God deur die bril van Israel, Jesus en die kerk, maar ek dink ons maak te min daarvan om vir julle dankie te sê vir die toleransie wat julle in “ou model-C, sogenaamde “x”-Christelike Nasionale, skole uitleef. Ek weet daar is uitsonderings, maar ek hoor selde dat iemand sê: “sjoe, dis nogals ongelooflik, die Moslems, Hindus ens in ons skool skop nie scenes op oor skoolopeninge uit die Bybel nie”.

Die Suid Afrikaanse konstitusie maak ruimte vir godsdiens in skole, en ek stem heeltemal saam met daardie beleid. Ek dink dit sal beide hartseer en oneerlik (kyk my response op George Claasen laasjaar) wees as ons dit moet verloor. En ek weet dat ons tradisioneel-wit skole (en meeste ander ook) primêr Christelik is (ons kan dalk praat oor die feit dat van ons skole nog so sterk wit is, maar ons moet ruimte gee aan dominant Christelike skole om hierdie godsdiens uit te leef). Maar soos die saying gaan: “give credit where credit is due”, en ek dink ons kan tog die toleransie vanaf ander godsdiente wat teenwoordig is in dominant Christelike skole raaksien en positief beoordeel. Ek wonder net partymaal of ons in die kerk dieselfde stuk toleransie sal kan openbaar wat ons van ander verwag om aan ons te toon indien ons kinders in skole sou kom wat nie meer dominant Christelik is nie?

Lewer kommentaar

